برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ارتباط چشمی در کودکان اوتیسم و نقش کاردرمانی در ان

یکی از اصلی ترین مشخصه ها در کودکان اوتیسم،عدم توانایی در برقراری ارتباط چشمیست.در این ویدئو می اموزیم که چگونه به انها این مورد را اموزش دهیم

در این کودکان عدم توجه به نامشان وقتی کسی صدایشان میزند،وجود کلیشه های مختلف  و مشکل در برقراری ارتباط اجتماعی دیده میشود.در کاردرمانی روی هر کدام از نشانه های این بیماری به طور مختص به خود و جدا ،پلن درمانی ریخته شده و رویشان کار میشود.تمرین هایی که در این ویدیو مشاهده میکنید قسمت کوچکی از تمرین هایی است که توسط کاردرمانگران با کودکان کار میشود.

 

 

اوتیسم چیست

گونه‌ای اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌ سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است. به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطۀ تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد، رفتارهای خودآزاردهنده و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد، حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) و پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دلبستگی به اشیاء یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود. ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیرمعمول دیده شود.

 

عدم برقراری ارتباط چشمی در این کودکان به این صورت است که شما دارید با او صحبت میکنید یا از او سوالی میپرسید یا به او ابراز علاقه میکنید اما او در هیچ شرایطی به چشمان شما نگاه نمیکند .گاها والدین میگویند که کودکشان گاهی با انها ارتباط چشمی برقرار میکند اما در این موارد کودک یا دارد به پشت شما نگاه میکند و یا فقط دارد شما را میبیند ،ولی نگاه نمیکند.

اوتیسم به نقل از ویکی پدیا

 

 

با امید بهبودی تمام بیماران

ملیکا بخشی


ملیکا بخشی

ملیکا بخشی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود